Domácí úkoly a příprava

Středa - 16.9.2020:

16.09.2020 14:49

Informace k probranému učivu:

  • ČJ - Živá abeceda /ŽA/ - probrána str.8 - Ve školní družině - rozhovor o školní družině, jaké činnosti nabízí, jaké má vybavení..., jak trávíme volný čas... Říkanky s pohybem: "Když já se natáhnu... a na uvolnění ruky před psaním: "Táta dupe: Dupy, dup...
  • ČJ - Moje první psaní /MPP/ - str.10 - 11 - /grafomotorika - kroužení kolem kuřátka do oválu - cvik k uvolnění zápěstí a záprstí - kreslíme s říkankou... DÚ: dokončit str.11 - /totéž/... Podmínkou úspěšného psaní je vytvoření určitých návyků. Jde o správné sezení, držení psacího náčiní a sklonu sešitu. Správné sezení má být pohodlné - stabilní. Dítě sedí na celém sedadle, nohy u sebe, v kolenou mírně ohnuty, celá chodidla musí být na podlaze. Trup je mírně nakloněn, hrudník se nedotýká hrany stolku. Ramena jsou stejně vysoko, obě předloktí se opírají o desku stolku. Váha trupu spočívá na sedadle, nikoliv na předloktí. Hlava je mírně nakloněna, nevychyluje se z osy páteře. Vzdálenost od podložky je cca 30 - 35 cm. Tužku držíme špetkovým úchopem. Ruka leží volně na malíčku, při psaní se po něm lehce posunuje. Před každým psaním procvičujeme ruku, zápěstí, záprstí pomocí říkanek... Levá ruka přidržuje sešit. /Doma toto vše připomínat/.
  • MA - probrána str.9 - číslice 4 a 5, počítání do čtyř a pěti - pomocí pohádek, ukazujeme na prstech... DÚ: cv. 2 a 4 - vybarvit obrázky se čtyřmi /pěti/ prvky...
  • PRV - probrána str.6 - Jsem školák - pracovní a odpočinkové návyky
  • HV - Zvuky a tóny - píseň: "Žabička zelená"...
  •  

Připomínám:

  • Naléhavě připomínám, abyste děti neposílali do školy se znaky infekčního onemocnění /např. s rýmou/. Cituji z dostupných materiálů na webu školy: Osoby (žáci, zaměstnanci školy i další osoby) s příznaky infekčního onemocnění nemohou do školy vstoupit. Pokud jsou příznaky infekčního onemocnění u žáka patrné, škola žáka izoluje a informuje jeho zákonného zástupce o bezodkladném vyzvednutí žáka ze školy. Zákonný zástupce žáka má následně telefonicky kontaktovat praktického lékaře, který rozhodne o dalším postupu. Žákovi s přetrvávajícími příznaky infekčního onemocnění, které jsou projevem chronického onemocnění, včetně alergického onemocnění, je umožněn vstup do školy v případě, že prokáže, že netrpí infekční nemocí...
  • Dále Vás prosím, abyste se zaměřili na obsah penálu. Součástí některých typů penálů byla již i malá pravítka a trojúhelníky... My je v první třídě nebudeme potřebovat, ale děti velice zajímají... Při manipulaci s nimi mohou ublížit sobě i spolužákům, a proto je z penálů odstraňte.  
 

Děkuji za spolupráci.

 
Ivana Hájková

Úterý - 15.9.2020:

15.09.2020 15:58

Informace k probranému učivu:

  • ČJ - Živá abeceda /ŽA/ - probrána str.7 - Poslech pohádky "O veliké řepě" - dramatizace, pojmy - před, za, první, poslední... 
  • ČJ - Moje první psaní /MPP/ - str.8 - /grafomotorika - závitnice točená od středu vlevo nebo vpravo, cvik k procvičování uvolnění ruky - kreslíme s říkankou..., ruce se v rytmu říkanky lépe samovolně pohybují a zároveň odvádějí pozornost od přílišného soustředění se na dokonalé provedení cviku podle předlohy a jeho důsledné obtahování/. DÚ: str.9 - /totéž/
  • MA - probrána str.8 - pojmy - vlevo od, vpravo od, uprostřed... - /hra "Na pravdu" - vyjádření nesouhlasu, diktát obrázků na přeložený papír - vpravo, vlevo.../
  • TV - zámecký park... 
  •  

Připomínám:

  • TV - na tělocvik nenosíme řetízky - nebezpečí zranění nebo ztráty!!!
  •  
 

Děkuji za spolupráci.

 
Ivana Hájková

Pondělí - 14.9.2020:

14.09.2020 13:08

Informace k probranému učivu:

  • ČJ - Živá abeceda /ŽA/ - probrána str.6 - DÚ: vybarvit stejně dva označené hrníčky...
  • ČJ - Moje první psaní /MPP/ - str.6 - /grafomotorika - kroužení dvěma směry, cvik k uvolnění zápěstí a záprstí - kreslíme s písničkou.../. DÚ: str.7 - totéž - poslední jablíčko si děti nakreslí, ostatní mohou vybarvit... /nebo aspoň některá.../
  • MA - probrána str.7 - počítání do tří - /hra s žetony, hry na cvičení paměti - práce ve skupinách.../
  • VV - téma "Rodina" - kresba pastelkami...
  •  

Připomínám:

  • Nepodceňovat přípravu penálu... Děti nemají po víkendu ořezané tužky a pastelky, chybí základní odstíny... 
  • Stále nejsou obaleny všechny pracovní učebnice... 
  • Nesplněné a označené úkoly je třeba doplňovat...

 

 

Děkuji za spolupráci.

 
Ivana Hájková

Pátek - 11.9.2020:

13.09.2020 12:07

Informace k probranému učivu:

  • ČJ - Živá abeceda /ŽA/ - probrána str.5 - /zrakové a sluchové vnímání, rozvoj řeči.../
  • ČJ - Moje první psaní /MPP/ - str.4 a 5 - /grafomotorika - kroužení dvěma směry, volný pohyb ruky nahoru a dolů - uvolňování ruky a zápěstí - kreslíme s říkankou.../
  • PRV - probrána str.5 - Třída o přestávce - /hygienické návyky o přestávce, sebeobsluha, stravování, základy sebekázně, příprava na vyučování.../
  •  

Připomínám:

  • Aktovku připravujte podle rozvrhu společně s dětmi. V tomto týdnu některým dětem chyběly pracovní učebnice a základní pastelky.

 

Plán učiva na příští týden:

  • ČJ /ŽA/ - str.6 - 10 
  • ČJ /MPP/ - str.6 - 13 
  • MA - str.7 - 10 
  • PRV - str.6 - 7
 

Děkuji za spolupráci a přeji příjemný víkend.

 
Ivana Hájková

Čtvrtek - 10.9.2020:

10.09.2020 13:24

Informace k probranému učivu:

  • ČJ - Živá abeceda /ŽA/ - probrána str.4 - Ve škole o přestávce - /rozhovor o tom, co dělají žáci ve škole o přestávce, zásady vhodného chování a činnosti.../, práce s obrázky - /třídění obrázků podle počtu slabik - pomáháme si např. tleskáním, třídění obrázků podle společných znaků, sluchové "postřehování" první hlásky, grafické rozlišování krátké a dlouhé slabiky, plynulé čtení obrázků v řádku i sloupečku.../ Kimova hra - /vyjmenovat obrázky po jejich zakrytí, cvičení paměti.../.
  • ČJ - Moje první psaní /MPP/ - Děti dnes dostaly tuto - poslední - pracovní učebnici, prosím obalit. "Kocourek" - str.2, dráček - str.3 - /grafomotorika - klikatá čára, uvolňování ramenního kloubu - kreslíme s říkankou... DÚ: - poslední - označený - kocourek. Motání nitě děti kreslí bez přerušení, loket mírně zvednutý nad podložkou. Mohou provádět ve stoje/, str.3 - poslední dráček - provázek děti provedou plynulou čarou, obrázek draka si dokreslí.
  • MA - 1.díl Číslice a číslo 3 - /ukazování na prstech.../, poslech četby pohádky "O třech prasátkách" /+ práce s obrázky na str.6./. Domácí úkol na str.5 - některé děti vůbec nesplnily !!! /Opravené sešity jsem dětem rozdala odpoledne ve školní družině, ostatní je dostanou zítra/. 
  •  

Připomínám:

  • DÚ: označujeme červeným puntíkem a celý úkol je vysvětlen ještě Vám rodičům na třídním webu... Označení červeným puntíkem děláme společně, kontroluji, případně doplňuji...
  • Všechny pracovní učebnice a ŽK jsou potřeba obalit, stále není v pořádu a na učebnicích to začíná být znát...
 

Děkuji za spolupráci.

Ivana Hájková

Středa - 9.9.2020:

09.09.2020 12:20

Informace k probranému učivu:

  • ČJ - Živá abeceda /ŽA/ - probrána str.3 - Jsem školák - /školní potřeby, co kdo má v aktovce, pojmenování věcí, co do tašky - školy nepatří.../, říkanka "Kocourek" - /grafomotorika - klikatá čára, uvolňování ramenního kloubu - kreslíme s říkankou.../.
  • MA - 1.díl - Číslice a číslo 1 a 2 - /ukazování na prstech.../, poslech četby rýmovaných pohádek "Smolíček a jeskyňky" a "O perníkové chaloupce" /+ práce s obrázky na str.5./. DÚ: str.5, cv.2 - /vybarvit obrázky, kde můžeme počítat jen do jedné/ a cv.4 - /vybarvit obrázky, kde můžeme počítat jen do dvou/. Děti mají tento úkol opět označený červenými puntíky...
  • PRV - probrána str.3 a 4 - Škola a třída ve vyučovací hodině - /poznávání prostorů školy, orientace ve škole, školní režim a řád, orientace v prostoru třídy, pracovní návyky ve vyučovací hodině.../

 

Připomínám:

  • Některé děti si neumí uklidit věci do aktovky - svačinový box, desky s pracovními učebnicemi... Každá věc musí mít v aktovce své místo, pak to jde...
  • Stále pracujeme pomaleji a nestíháme se vejít do rozvrhu... Dnes jsme tak přišli o HV...
 
 

Děkuji za spolupráci.

Ivana Hájková

Úterý - 8.9.2020:

08.09.2020 13:09

 

Informace k probranému učivu:

  • ČJ - Živá abeceda /ŽA/ - probrána str.2 - Rozhovor o školní třídě - /orientace ve třídě, pojmy - vpředu, vzadu, vpravo, vlevo, vedle - z pohledu žáků a učitele, hra: "Co se změnilo?"/... Jména dětí - /počítání 2 - 3 slabik: Sa - ša, Sa - šen - ka..., hra: "Tleskaná"/, hledání rozdílů, stejných znaků, čeho je více nebo méně... DÚ: ŽA - str.2 /mřížka - označena červenou bublinou a puntíkem/ - číst obrázky v řádcích a sloupečcích /na jeden nádech - výdech.../ - vše jsme dělali ve škole... Naučili jsme se novou říkanku k rychlému a tichému návratu na své místo... /Čimčarara, čim, čim, čim, kde já sedím, dobře vím.../
  • MA - 1.díl - /dnes děti dostaly + obalit/ - Porovnávání velikosti předmětů, počítání do tří /ukazování na prstech.../, poslech četby pohádky "O třech medvědech" /+ práce s obrázky na str.4./. Děti mohou pohádku doma převyprávět...
  • TV - venku... Některé děti nevěděly, co si obléci... Ven by měly mít rozhodně dlouhé rukávy a nohavice...

 

Připomínám:

  • ŽK - Žákovské knížky se mi vrátily neobalené s nedostatečnými údaji na první stránce... Prosím zkontrolujte, koho se to týká... Na straně "ZÁŘÍ" - dole hvězdičky /motivační odměna za každý den.../.
  • Papírové kapesníčky /sada/ - některé děti stále nepřinesly...

 

Děkuji za spolupráci.

Ivana Hájková
<< 19 | 20 | 21 | 22 | 23